Пиши и продавай!
как написать статью, книгу, рекламный текст на сайте копирайтеров

 <<<       >>>   

8. See W. O. E. Oesterly and G. H. Box, The Religion and Worship of the Synagogue (1907), 245ff.; G. F. Moore, Judaism, 1:507-34. Moore describes repentance as «the Jewish doctrine of salvation» (500).

9. Oesterley and Box, The Religion and Worship of the Synagogue, 247.

10. See G. Bornkamm, Jesus of Nazareth, 82f.

11. G. Schrenk, TDNT 5:595.

12. Paul has a doctrine of God's universal Fatherhood resting upon the fact of creation (Acts 17:28-29), which represents a different line of thought.

13. See T. W. Manson, The Teaching of Jesus, 89-92.

14. W. Beyschlag, NT Theology (1895), 1:79ff.; T. Rees, «God,» ISBE (1929), 2:1260ff.; G. H. Gilbert, «Father,» DCG 1:580ff. See H. W. Montefiore in NTS 3 (1956), 31-46.

15. H. F. D. Sparks in Studies in the Gospels (D. E. Nineham, ed., 1955), 260.

16. For this teaching of this «limited sonship» see H. F. D. Sparks in Studies in the Gospels, 241-62; G. S. Duncan, Jesus Son of Man (1949), 43-45; T. W. Manson, The teaching of Jesus, 98, 102; J. Jeremias, The Prayers of Jesus (1967), 43; C. F. D. Moule, «Children of God,» IDB 1:560.

17. J. Jeremias, The Prayers of Jesus, 57-61.

18. Der Fordernde; cf. R. Bultmann, Theology (1951), 1:24.

19. This gesture in rabbanic thought indicated that the persons concerned were thereafter to be viewed as heathen and all intercourse broken off (Stark and Billerbeck, Kommentar, 1:581). The context of the act seems to suggest that the towns concerned would be forever after aliens to the Kingdom of God and would be no part of the true Israel, the «sons of the Kingdom» who accept it. Theirs would be judgement instead of blessing.

20. F. V. Filson, Matthew (1960), 141; T. W. Manson, Sayings, 77.

21. Strack and Billerbeck, Kommentar, 1:943.

22. T. W. Manson, Sayings, 127.

23. Episkope is used in the LXX in this sense in such passages as Isa. 10:3; 23:17; 24:22; 29:6.

24. T. W. Manson, Sayings, 321f.

25. A. N. Wilder, Eschatology and Ethics in the Teaching of Jesus (1950), ch. 3.

 

Наш основной тезис сводится к тому, что Царство Божье представляет собой искупительное царствование Бога, который действует в истории, чтобы утвердить Свое правление среди людей, и что это Царство, которое заявит о себе как апокалиптический акт, вершащийся в конце времени, уже вошло в человеческую историю в лице и миссии Иисуса, чтобы победить зло, освободить человека от его силы и ввести его в благословения Божьего правления. Царство Божье предполагает два основных момента: исполнение в истории и эсхатологическое свершение в конце этой истории. Именно этот фон и дает тот контекст, в котором рассказываются притчи о Царстве.

Правила истолкования

 <<<       >>>   

4 царство
Получивший это царство в небесах
Сотворить сынов царства

сайт копирайтеров Евгений